Te veel administratieve rompslomp? Schakel over op My e-Box!

Te veel administratieve rompslomp? Schakel over op My e-Box!

My e-Box logo paperasseWeg met de papierwinkel? Activeer uw account My e-Box en raadpleeg uw documenten waar en wanneer u maar wil.

>   Wat is My e-Box?

My e-Box is een digitale, persoonlijke en beveiligde brievenbus waarin burgers officiële documenten van de overheid kunnen ontvangen. De RJV, net zoals heel wat overheidsdiensten, gebruikt My e-Box om u uw rekeninguittreksels, uw fiscale fiches, enz. op te sturen.

>   Waarom moet ik My e-Box activeren?

Door uw account My e-Box te activeren, zal u snel verwittigd worden als er een brief in uw mailbox My e-Box toegekomen is. Het zal ook gemakkelijker zijn om al uw administratieve documenten op één en dezelfde plaats terug te vinden. Zo zal u een belangrijke brief niet meer moeten zoeken tussen al uw "papieren". U zal op die manier al uw documenten in uw mailbox My e-Box ontvangen.

>   Hoe kan ik My e-Box activeren?

  • Ga naar " www.myebox.be "
  • Klik op "Open My e-Box" en log in via itsme ®of met uw elektronische identiteitskaart en uw pincode (via een kaartlezer).
  • Voer uw e-mailadres in om verwittigd te worden wanneer er nieuwe documenten in uw My e-Box toekomen.

>   Hoe weet ik dat ik nieuwe documenten heb?

Wanneer u uw account op de site My e-Box activeert, moet u een e-maildres op uw profiel invoeren. U ontvangt een bericht op uw ingevoerd e-mailadres van zodra er een nieuwe publicatie in My e-Box beschikbaar is.

>  Ik heb problemen om toegang te krijgen tot My e-Box. Hoe moet u te werk gaan?

Neem contact op met de Service Desk van het DG Digitale transformatie.

  • Via het contactformulier (u moet inloggen via eID, token of itsme®)
  • Telefonische tussen 8u30 en 17u op werkdagen via 02 740 74 74 (selecteer de optie 5 in het menu)
Ik zou graag meer te weten komen over het gebruik van My e-Box

Heeft u nog vragen over het gebruik van My e-Box? Raadpleeg de FAQ op www.myebox.be > FAQ